Thursday, July 2, 2009

Sangat menyedihkan!!

Kenapala boleh jadi sampai macamni. Takkan Parents dia x amik tau langsung pasal dia. Kesian sgt kat this girl. Tak kisahla kalau dia dah buat silap, tapi takder ke kawan2 dia yang membantu. Mesti Arwah rasa takut sgt semasa sakit nak lahirkan baby dia. Camner la perasaan dia. Sgt2 simpati kat dia. Al-Fatihah utk Arwah...Amin.

Tragedi di bilik asrama UTM Oleh Intan Mas Ayu Shahimi
imas@hmetro.com.my


JOHOR BAHRU: Sedih dan menyayat hati! Itu nasib malang seorang bekaspelajar wanita berusia 26 tahun yang ditemui mati dipercayai akibatpendarahan serius selepas melahirkan anak dalam keadaan serbakekurangan di sebuah bilik asrama di Universiti Teknologi Malaysia(UTM) Skudai dekat sini, petang kelmarin.

Lebih malang lagi,bekas pelajar tahun empat itu dipercayai menderita keseorangan ketikamelahirkan anak dan hanya ditemui kira-kira jam 5 petang, selepas lebihdua hari Allahyarham menghembuskan nafas terakhir.

Kejadiandisedari ketika minggu orientasi pelajar baru berlangsung apabilabeberapa pelajar mengadu kepada ahli jawatankuasa (AJK) mingguorientasi ada sebuah bilik asrama berbau busuk.

Berikutan itu seorang daripada AJK minggu orientasi memeriksa bilik berkenaan yang berkunci dari dalam itu.

AJK terbabit membuat aduan kepada pengetua kolej kediaman sebelum pengawal keselamatan diarah menyiasat.


Sebaik pintu dibuka, pengawal keselamatan terbabit terkejut melihatsekujur tubuh tanpa seurat benang terbaring kaku dengan percikan darahdi lantai.

Lebih mengejutkan, penemuan bayi lelaki yang sudah tidak bernyawa tidak jauh dari mayat wanita itu.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan,berkata pihaknya menerima maklumat berhubung penemuan mayat wanitaberkenaan sebelum bergegas ke tempat kejadian.

“Berdasarkansiasatan, mangsa berasal dari Kelantan dan belum berkahwin. Diadisahkan meninggal dunia sekurang-kurangnya dua hari sebelum ditemui.

“Kami percaya besar kemungkinan kematian mangsa berpunca daripada pendarahan serius selepas bersalin.

“Namun, kita tetap meneruskan siasatan bagi mengenal pasti puncasebenar kematian mangsa dan melihat sama ada wujud kemungkinan adaunsur jenayah,” katanya.

Ruslan berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan pasangan wanita terbabit pelajar di kampus sama.

“Buat masa ini kami dalam proses mengenal pasti pasangan wanitaberkenaan bagi membantu siasatan, manakala mangsa sudah dihantar keHospital Sultanah Aminah (HSA) untuk bedah siasat.

“Sesiapayang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi polisJohor di talian 07-2212999 atau tampil ke balai polis untuk membantusiasatan,” katanya.

Sementara itu, Penolong PendaftarPerhubungan Media UTM, Sabri Ahmad, ketika dihubungi memberitahu mangsasudah ditamatkan pengajiannya pada Januari lalu selepas gagal padapeperiksaan akhir Semester 1 sesi 2008/2009.

Menurutnya, bilikberkenaan disewa wanita terbabit sejak 11 Mei lalu kerana polisi UTMmembenarkan orang luar menyewa bilik asrama ketika cuti semester.

Ditanya tindakan seterusnya berhubung kes itu, Sabri berkata, pihakkampus tidak dapat menangani kes berkenaan seperti kes biasamembabitkan pelajar memandangkan mangsa tidak lagi berstatus pelajarselepas ditamatkan pengajiannya.

“Bagaimanapun, kita akan berusaha membantu pihak berkenaan berhubung urusan berkaitan dengan kejadian ini,” katanya.

Berhubung dakwaan kemungkinan teman lelaki mangsa pelajar UTM, Sabriberkata, pihaknya tidak dapat mengesahkan perkara itu kerana buat masaini belum ada maklumat mengenainya
.

5 comments:

rujukandimasahadapan said...

iii...link blog awk leh?

farhanna said...

mmg agak menyedih kan

-yani- said...

hmm betul2 menyedihkan
igt lagi ade satu sem tu
baru naik sem rasenye lah
sampai2 kat kolej @ UTM
keter polis ade banyak
igt org berlakon
rupenye ade student bunuh diri
blok sebelah blok kite je pulak tu

**lari tajuk pulak :P

MyRule said...

Rujuk...

Boleh ajer dear..

Farhanna..

sedih sgt. masa baca rasa macam nak nangis jek..sangat simpati kat arwah tu.

Yani..

Aiiyoo...zaman2 student kalau x kuat iman nak tempuh mcm2 dugaan..macam boleh jadi..siann parents kat umah tu..

AmyMizzunderstood said...

takot plak..siannya kan..hmmm..

Thursday, July 2, 2009

Sangat menyedihkan!!

Kenapala boleh jadi sampai macamni. Takkan Parents dia x amik tau langsung pasal dia. Kesian sgt kat this girl. Tak kisahla kalau dia dah buat silap, tapi takder ke kawan2 dia yang membantu. Mesti Arwah rasa takut sgt semasa sakit nak lahirkan baby dia. Camner la perasaan dia. Sgt2 simpati kat dia. Al-Fatihah utk Arwah...Amin.

Tragedi di bilik asrama UTM Oleh Intan Mas Ayu Shahimi
imas@hmetro.com.my


JOHOR BAHRU: Sedih dan menyayat hati! Itu nasib malang seorang bekaspelajar wanita berusia 26 tahun yang ditemui mati dipercayai akibatpendarahan serius selepas melahirkan anak dalam keadaan serbakekurangan di sebuah bilik asrama di Universiti Teknologi Malaysia(UTM) Skudai dekat sini, petang kelmarin.

Lebih malang lagi,bekas pelajar tahun empat itu dipercayai menderita keseorangan ketikamelahirkan anak dan hanya ditemui kira-kira jam 5 petang, selepas lebihdua hari Allahyarham menghembuskan nafas terakhir.

Kejadiandisedari ketika minggu orientasi pelajar baru berlangsung apabilabeberapa pelajar mengadu kepada ahli jawatankuasa (AJK) mingguorientasi ada sebuah bilik asrama berbau busuk.

Berikutan itu seorang daripada AJK minggu orientasi memeriksa bilik berkenaan yang berkunci dari dalam itu.

AJK terbabit membuat aduan kepada pengetua kolej kediaman sebelum pengawal keselamatan diarah menyiasat.


Sebaik pintu dibuka, pengawal keselamatan terbabit terkejut melihatsekujur tubuh tanpa seurat benang terbaring kaku dengan percikan darahdi lantai.

Lebih mengejutkan, penemuan bayi lelaki yang sudah tidak bernyawa tidak jauh dari mayat wanita itu.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan,berkata pihaknya menerima maklumat berhubung penemuan mayat wanitaberkenaan sebelum bergegas ke tempat kejadian.

“Berdasarkansiasatan, mangsa berasal dari Kelantan dan belum berkahwin. Diadisahkan meninggal dunia sekurang-kurangnya dua hari sebelum ditemui.

“Kami percaya besar kemungkinan kematian mangsa berpunca daripada pendarahan serius selepas bersalin.

“Namun, kita tetap meneruskan siasatan bagi mengenal pasti puncasebenar kematian mangsa dan melihat sama ada wujud kemungkinan adaunsur jenayah,” katanya.

Ruslan berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan pasangan wanita terbabit pelajar di kampus sama.

“Buat masa ini kami dalam proses mengenal pasti pasangan wanitaberkenaan bagi membantu siasatan, manakala mangsa sudah dihantar keHospital Sultanah Aminah (HSA) untuk bedah siasat.

“Sesiapayang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi polisJohor di talian 07-2212999 atau tampil ke balai polis untuk membantusiasatan,” katanya.

Sementara itu, Penolong PendaftarPerhubungan Media UTM, Sabri Ahmad, ketika dihubungi memberitahu mangsasudah ditamatkan pengajiannya pada Januari lalu selepas gagal padapeperiksaan akhir Semester 1 sesi 2008/2009.

Menurutnya, bilikberkenaan disewa wanita terbabit sejak 11 Mei lalu kerana polisi UTMmembenarkan orang luar menyewa bilik asrama ketika cuti semester.

Ditanya tindakan seterusnya berhubung kes itu, Sabri berkata, pihakkampus tidak dapat menangani kes berkenaan seperti kes biasamembabitkan pelajar memandangkan mangsa tidak lagi berstatus pelajarselepas ditamatkan pengajiannya.

“Bagaimanapun, kita akan berusaha membantu pihak berkenaan berhubung urusan berkaitan dengan kejadian ini,” katanya.

Berhubung dakwaan kemungkinan teman lelaki mangsa pelajar UTM, Sabriberkata, pihaknya tidak dapat mengesahkan perkara itu kerana buat masaini belum ada maklumat mengenainya
.

5 comments:

rujukandimasahadapan said...

iii...link blog awk leh?

farhanna said...

mmg agak menyedih kan

-yani- said...

hmm betul2 menyedihkan
igt lagi ade satu sem tu
baru naik sem rasenye lah
sampai2 kat kolej @ UTM
keter polis ade banyak
igt org berlakon
rupenye ade student bunuh diri
blok sebelah blok kite je pulak tu

**lari tajuk pulak :P

MyRule said...

Rujuk...

Boleh ajer dear..

Farhanna..

sedih sgt. masa baca rasa macam nak nangis jek..sangat simpati kat arwah tu.

Yani..

Aiiyoo...zaman2 student kalau x kuat iman nak tempuh mcm2 dugaan..macam boleh jadi..siann parents kat umah tu..

AmyMizzunderstood said...

takot plak..siannya kan..hmmm..